קידום אתרים בעזרת סרטונים

קידום אתרים בעזרת סרטונים. בשנת 2006 עלה אורי ששון, במאי ויוצר תוכן לאתר יוטיוב עם פאפאדיזי סדרה ויראלית על רועה עיזים יווני שמחפש אשה אמריקאית באינטרנט. 20 סרטונים קצרים הופצו באתר יוטיוב ברשת החברתית לשיתוף קבצי וידאו וזכו להצלחה חסרת תקדים. הסדרה נמכרה להפקה כסדרת טלוויזיה עבור ערוץ הלוויין בישראל ושודרה במשך חמש שנים. 14 פרקים הופקו במחיר של 4.5 מיליון שקלים. מחיר שיא לתוכן אינטרנטי.

 

בשנת 2022 קידום אתרים מכיל שני היבטים חשובים. קידום שקט וקידום רועש. אפשר להופיע בתוצאות החיפוש עם טקסט שמופיע באתר ואפשר להופיע עם סרטון וידאו. תוכן וידאו מקוון תופס נפח פעילות של 82% מהתנועה המקוונת. החדשות הטובות הן שבאמצעות סרטוני וידאו לקידום עסקים באינטרנט אפשר להתמקם בתוצאות החיפוש של גוגל ולהביא לידים וכניסות שיובילו לשיפור ביצועי האתר שלכם בכל פרמטר. זמן שהיה, מדד נטישה, יחס המרה וכמובן מכירות בפועל. אתרים ששילבו סרטונים בדף הבית שיפרו את מדד הנטישה וסייעו לגולש לקבל החלטה לשהות באתר ולסקור אותו. סרטונים שיווקיים ששולבו באתר שיפרו באופן משמעותי את יחס ההמרה.

 

הרשת מוצפת בסרטונים. לא כולם עושים זאת נכון. קידום אתרים בעזרת סרטונים מחייב תחקיר בפלטפורמות תכנון מילות מפתח של גוגל ואתרים נוספים. שלבו מילת מפתח בעלת נפח חיפוש גבוה בכותרת הסרטון שלכם. חשוב מאוד לא ליצור סרטונים בשליפה מהמותן. לא כל רעיון גולמי שווה ביצוע. מהפכת הסמרטפונים הפכה כל אדם ליוצר תוכן. אבל ללא ידע באופטימיזציה, לסרטונים האלה אין ערך.

 

ספרו ללקוחות על המוצר או השירות שלכם בהקשר המדוייק ביותר. מיצאו את נקודת הבידול שלכם. תנו ללקוח להבין את הערך המוסף שיש לכם. אם הערך שלכם הוא שירות, תנו ללקוחות שלכם להמליץ עליכם. אם יש לכם מוצרים ייחודיים ספרו עליהם. אם יש לכם שירות פיננסי, ספרו איך הלקוח יכול להרוויח מהצטרפות לשירות. אם אתם מומחים, תנו לגולש את התחושה שהמומחיות שלכם יכולה לקדם אותו, בכל היבט רלוונטי. זה לא יקרה מסרטון אחד. זה יקרה כתוצאה מהמחוייבות שלכם לייצר מערכת תוכן שמעלה ומשתפת עשרות ואפילו מאות סרטונים. אם תחברו את כל הנקודות האלה ותבצעו אופטימיזציה של הסרטון, הוא יופיע בתוצאות החיפוש בגוגל. בדף הנלווה לסרטון תוציאו קישור לאתר ותיהנו מקידום אורגני של האתר. לכלי השיווק האלה יש ערך עצום עבורכם. הרבה פעמים בעלי עסקים שולפים מהמותן סרטון, בלי לחשוב על האופציה שמאפשרת להם להתמקם בתוצאות החיפוש של גוגל.

 

ההיבט החשוב הבא הוא אורך הסרטון. אל תעמיסו על הגולש אין ספור נתונים. צרו סרטונים בעלי נושא אחד בלבד. סרטונים קצרים ואפקטיבים. המחקרים מוכיחים שסרטונים באורך של עד דקה אפקטיבים יותר. אם אין לכם משהו חשוב לומר, חבל על המאמץ שלכם. הסרטון לא יזכה לחשיפה. איש לא יצפה בו. התחרות בתחום היא מטורפת. גולשים יעדיפו לצפות בתוכן מדוייק, ממוקד ורלוונטי. האפשרויות היום הן מרובות. הרשתות החברתיות מאפשרות לכם לשדר בלי מגבלה. אבל אתם בהחלט יכולים להפעיל צנזורה עצמית ולנטרל סרטונים בינוניים, חסרי פוטנציאל. תמיד חשוב לשאול, איך הסרטון תורם ללקוח שלכם והאם הוא יוביל להמרה? איזו הצעה ייחודית מופיעה בסרטון? כזאת שתגרום לו להרים טלפון או לבצע רכישה. שלבו בסרטון שלכם כותרות ממוקדות בהבטחה שלכם לגולש. חשוב מאוד ליצור סיפור שמוליך למעורבות ולפעולה. סיפור שעונה על בעיה ומציע פתרון.

 

הנה נתון חשוב שחשוב לכם לזכור לפני שאתם רצים לצלם סרטוני טיקטוק. סרטונים שעולים ביוטיוב תופסים עד 70% מ-100 תוצאות החיפוש המובילות בגוגל. נכון להיום, לטיקטוק אין זכות קיום בגוגל. המשמעות היא שאתם יוצרים סרטונים מתכלים שיאבדו את הערך שלהם בטווח זמן קצר. סרטון שעלה ביוטיוב מצטיין בחיי מדף ארוכים ויכול להופיע בתוצאות החיפוש בגוגל. שלבו בדף הנלווה לסרטון בגוגל טקסט רלוונטי הכולל קישור לאתר שלכם. יש לזה ערך עצום ברמת SEO. רוב בעלי העסקים מעלים סרטון לאתר יוטיוב מבלי להוסיף תיאור של הסרטון בדף הלווה. זה בהחלט גול עצמי.

 

איכות הסרטון היא בהחלט פרמטר חשוב. איכות הסאונד היא קריטית. זה אפשרי בהחלט לצלם סרטונים בעזרת הסמרטפון, אבל חשוב להקפיד על איכות התמונה והסאונד. אנחנו נמצאים במהפכה תקשורתית שיצרה את האפשרות לכל בית עסק לפרסם את עצמו באמצעים פשוטים ונגישים. אבל יחד עם זאת זה מחייב מידה של מקצועיות בהפקת הסרטונים לקידום אתרים באינטרנט. בשוק קיים מבחר תוכנות ואפליקציות שמסייעות לעריכת הסרטונים שלכם. Adobe Premiere Pro, Power director, Apple Imovie, Filmora, Nero video ועוד.

 

עוד היבט חשוב שכדאי לתת עליו את הדעת. גם סרטון שיעלה בפייסבוק הוא בעל פוטנציאל אינדקוס ויכול להופיע בתוצאות החיפוש של גוגל. המשמעות היא שיש לכם כלים רבי עוצמה להתחיל לקדם את העסק ברשת החיפוש של גוגל בעזרת אתרי רשתות חברתיות. כך תוכלו להבטיח לעצמכם פניה ישירה ללקוחות שלכם מתוך כוונה להתחיל הליך מכירה שיכול להניב שיפור משמעותי בהמרות. מצורף סרטון מהסדרה פאפאדיזי שעלתה ליוטיוב בשנת 2006.