"שיחות מלוכלכות" בין מזמין לספק מדריך הישרדות ברשת

"שיחות מלוכלכות" בין מזמין לספק מדריך הישרדות ברשת. שיווק באינטרנט מכיל היבטים רבים אשר קושרים בין לקוח לספק. בין מזמין העבודה לבין מי שאמור לבצע אותה. בחלק מן המקרים, המרחב האינטרנטי משקף את החיים האמיתיים. אנחנו מעדיפים להתמקד בשיחת הטלפון הראשונה שמגיע אלינו באמצעות האתר. זה לא סוד, בחלק מן המקרים מדובר בסיוט שאין לו אח ורע בעולם האמיתי.

שיווק באינטרנט מכיל היבטים רבים אשר קושרים בין לקוח לספק. בין מזמין העבודה לבין מי שאמור לבצע אותה. כשאנחנו נכנסים לחנות , אנחנו בין היתר מכבדים את נציגי השירות בחנות ואנחנו רואים בחנות טריטוריה שלא שייכת לנו. במלים אחרות, אנחנו אורחים. לעומת זאת באינטרנט, הגבולות מטושטשים. לחלק מהאנשים לא כל כך ברור שהם בחזקת לקוחות שמבררים היבטים מסויימים בנוגע לעיסקה בתוך טריטוריה/אתר שלא שייך להם. בחסות האנונימיות של שיחת הטלפון, חלק מהם מתנהלים בגסות, בבריונות, מנהלים חקירת יכולת פוגענית ומעליבה ומותירים את נציג השירות של האתר המום וחסר תגובה. במאמר מוסגר חשוב להדגיש שלקוח טוב, יבצע עבודת תחקיר על האתר מבלי להטריח את נציג השירות בשאלות פוגעניות. יש מקום לתחקיר כזה וחשוב מאוד שהוא יבוצע, אבל באופן דיפולמטי ולא בסגנון בריוני ומעליב.

איך מתמודדים עם "שיחות מלוכלכות" בין מזמין לספק ברשת? קודם כל, מודעות לסוג כזה של לקוחות יכול למנוע מכם מפח נפש. איך עושים אבחנה ברורה בין לקוח טוב ללקוח רע? ראשית מאופי ומסגנון הדיבור. לקוח תוקפן הוא לקוח רע. אם תתפשרו בשיחת הטלפון הראשונה, התוקפנות הזאת תיזלוג אל מערכת היחסים שלכם בהמשך. אל תוותרו. נסו להוליך את השיחה לאפיק כתוב, כך תמנעו מחקירה פוגענית ולא רלוונטית.

לקוח שלא יודע מה גבולות התקציב שלו במסגרת המהלך השיווקי באינטרנט ומבקש שאתם תציעו לו מסגרת תקציב, הוא לקוח שבדרך כלל לא יגיע אתכם לשום מקום. כל סכום שתעלו על הפרק, ידחה ויוצג כסכום גבוה. הצעה שלנו, הדגישו בפני הלקוח שחשוב מאוד לברר את היבט התקציב כחלק מהוכחת הרצינות.

ההיבט הנוסף הוא היכולת של הלקוח לכבד אתכם כבעלי מקצוע. בשנים האחרונות חלה התדרדרות במערכת היחסים שבין מקדמים ומשווקים באינטרנט לבין לקוחות. משום מה, נדמה ללקוחות שהספק יעבוד בכל מחיר, משפיל ככל שיהיה. עצה שלנו, אתם לא זקוקים ללקוחות כאלה. הם רק יזיקו לכם בהמשך.

האם הלקוחות שלכם מגיעים עם מפת דרכים לשיווק באינטרנט? אם לא, אתם רשאים לגבות דמי יעוץ עבור התהליך. בחלק מן המקרים, לקוחות מנהלים אתכם שיחה מקצועית שהופכת מהר מאוד לשיחת ייעוץ. אל תגלשו לשם, זה בזבוז זמן. לקוח שיכבד אתכם, ישלם לכם עבור ייעוץ. הוא כבר מכיר את השיטה ומבין שזה חלק מהליך עבודה תקין. אלה שלא מבינים, לא ראויים להתייחסות שלכם.

והיבט אחרון לדיון, שיווק ויראלי הפך בשנים האחרונות לשם קוד מטושטש. שיווק ויראלי באינטרנט, או בעממית: ככה דופקים את המדיה המסורתית. יוצרים סרטון וידאו ולא משלמים על המדיה. אין חיה כזאת. ערוץ הוידאו של חברת בלנדטק. מפיק סרטוני וידאו משנת 2006. בשנתיים הראשונות לפעילותו, הוא לא קצר הצלחה בלשון המעטה. מצויידים בכושר התמדה בלתי נלאה ובסרטונים עם קונספט מצויין, הצליחו מנהלי הדיגיטל של חברת בלנדטק ליצור ערוץ וידאו מצליח בהיקפים מרשימים של מאות מיליוני צפיות. אין מתנות חינם. התוכן המושקע והאיכותי, הניב להם חשיפה חסרת תקדים ביוטיוב, במדיה החברתית ובמנוע החיפוש של גוגל. הסרטונים המאונדקסים של בלנדטק יישארו שם לנצח.

לסיכום, "שיחות מלוכלכות" בין מזמין לספק מדריך הישרדות ברשת. בא לומר לכם שאם רק תשכילו לאתר בעוד מועד את הלקוחות הבעייתיים מבלי לפגוע במערכת היחסים עם אלה שראויים להתייחסות מכובדת ורצינית, תצליחו ליצור הליך עבודה שפוי ומניב בכל היבט. הן בהיבט המקצועי והן מן ההיבט הפיננסי.