שיווק באינטרנט חמש טעויות נפוצות בשיווק דיגיטלי

שיווק באינטרנט חמש טעויות נפוצות בשיווק דיגיטלי. חמש טעויות של עסקים בשיווק דיגיטלי. העובדה שעסקים לא מודעים לכך שהשיווק הדיגיטלי הוא דינמי ומחייב מעקב 24/7. השינויים בטירגוט בפלטפורמת הפרסום של פייסבוק הזיזו את הגבינה למיליוני עסקים בעולם. כולם מנסים להתמודד עם השינויים התכופים.זוהי  קריאת השכמה לארגונים ולחברות. הם מוכרחים להכיר בכך שהעולם משתנה לנגד עיניהם. להבין את ההשלכות שיש לשינויים האלה על העסק שלהם, ולזהות הזדמנויות לבניית חוסן, להניע צמיחה באמצעות שיווק דיגיטלי ולייצר אסטרטגיית פעילות שיווקית חדשנית כדי לשמר לקוחות לטווח ארוך. עסקים מנוסים מחפשים כל הזמן דרכים לשיפור הפעילות השיווקית בדיגיטל. חלק מאמצים טכנולוגיות אוטומטיות שיכולות לעזור להם להתחרות ולהצליח בתוך האקלים הלא בטוח של היום. השקה והרחבה של בסיסים טכנולוגיים אמינים חיוניים להשגת מהירות תפעולית וחוסן כללי של העסק או החברה – שניהם קריטיים להנעת צמיחה ארוכת טווח ולהשגת יתרון תחרותי בכל שוק.  במאמר הזה אנחנו רוצים לשתף אתכם בחלק מהטעויות הנפוצות ביותר שאנחנו נתקלים בהן במהלך עבודה עם לקוחות שלנו.

 

מה קורה כשההנהלה הבכירה לא משתפת פעולה?

 

שיווק באינטרנט חמש טעויות נפוצות בשיווק דיגיטלי. כאן אנחנו עדים לקושי של צוות השיווק הדיגיטלי לפעול בתאימות לדרישות של הנהלת החברה. הכל מתכנס לאמירות שנוגעות לביצועים, מבלי לקחת בחשבון יעדים נוספים. אנחנו שומעים את הדרישה, תביאו לנו לידים. לא מעניין אותנו שום דבר, רק לידים. למעשה, כבר היום, בעקבות השינויים באפשרויות הטירגוט בפייסבוק מחיר היעד לליד השתנה לחלוטין. וזה כמובן בא לידי ביטוי במסגרת התקציב. הנהלה שלא קשובה למערך השיווק הדיגיטלי עלולה לספוג הפסדים גדולים. כדי לשנות גישה יש צורך בישיבות משותפות ובירידה לפרטים הנוגעים לסוגי הקמפיין שמערך השיווק הדיגיטלי יכול להציע. ככל שרמת הפתיחות של ההנהלה הבכירה גדולה יותר, היא תצליח לקבל ממערך השיווק הדיגיטלי נתונים שיסייעו לה לקבל את החלטות הנכונות. לדוגמא, האם נשקלו חלופות? קמפיין תנועה לאתר, הקמת משפכי שיווק יעודיים, בניית קהל דומה מהתנועה לאתר. במידה והנהלת החברה תהיה מודעת לאופיה של הפעילות השיווקית ולהבדלים בין הטקטיקות השונות היא תוכל להציע רוח גבית למערך השיווק הדיגיטלי ולסייע בהצלחתו.

 

שאפתנות יתר בקביעת היעדים בתחילת הקמפיין

 

בדרך כלל הנהלה שלא מנוסה במהלכים דיגיטלים דוחפת ליעדי מכירות בשלבים מוקדמים. תנועת הלקוחות בדיגיטל שונה מתנועת לקוחות בחנות. היא תזזיתית ובלתי מדוייקת. היא מאופיינת ביחס המרה של 1%. כדי להצליח בקמפיינים הראשונים מוכרחים להנמיך ציפיות. לא בגלל שמערך השיווק הדיגיטלי לא מסוגל לעמוד בכך, אלא בגלל שאופי הפעילות דורש זמן למידה. ורק אחרי שבוצע הליך למידה של הקמפיין אפשר להתחיל לשפר ביצועים. מתוך חמש טעויות בשיווק דיגיטלי שעסקים עושים זו בהחלט טעות קריטית. פרויקטים דיגיטליים צריכים להראות התקדמות והשפעה חיובית על העסק. השגת התנועה צריכה להיעשות בדרך שמטפס הרים עולה על קיר סנפלינג. כל יתד שננעץ היא יעד חדש. אי אפשר לבצע קפיצה ולנתר אל ראש ההר. מה שמצחיק בדימוי הזה, שחלק מהמנהלים מאמינים שאפשר לבצע את הקפיצה הדיגיטלית בבת אחת. זו כמובן טעות בסיסית. אם יש לנו מפת דרכים וניהול ציפיות נכון, סביר להניח שנצליח לעמוד ביעדי השיווק הדיגיטלי ולהשתפר מקמפיין לקמפיין.

 

עסקים נאחזים בעבר ולא מוכנים להתמודד עם היעדים בעתיד

 

כמשווקים דיגיטליים אנחנו יכולים לומר בוודאות שאי אפשר להשתמש בכלים ישנים כדי לפעול בהווה. גם אי אפשר להתייחס לביצועים מן העבר בשוק שהוא משתנה כל הזמן. מי שביצע החלטות שגויות ובנה אתר שאינו מותאם לפעילות יספוג כישלונות. אתר שמתעלם מהצרכים של הגולש לא יוביל להמרה. אתר שאין בו פופ אפים עם הצעות מכר יעודיות יוביל לנטישה. מי שבחר בטכנולוגיות לא רלוונטיות יספוג כישלונות. אנחנו פוגשים לקוחות עם אתר מיושן שמסרבים לנוע קדימה ולתכנן אתר חדש שיעמוד ביעדים השיווקיים של המאה העשרים ואחת. יישומים מדור קודם לא יעבדו כאן. כלי אוטומציה יכולים לסייע. כולל שימוש בבוטים מקדמי מעורבות ומכירה. הצוות שמגדיר את המצב העתידי חייב להיות מאומן ולהתעמק בכלים הטכנולוגים החדשים לפני הגדרת דרישות כלשהן. יכול להיות שזה קשה לאמץ דרכי חשיבה חדשות, אבל אימוץ השינוי הוא קריטי להצלחת כל יוזמה דיגיטלית.

 

סוכנות שיווק דיגיטלית היא שותפה למהלך, לא סתם ספק

 

מניסיון, חברות וארגונים שהצליחו לחבר את הצוותים הדיגיטליים לליבת העשיה של החברה שיפרו את ביצועי השיווק והמכירה באינטרנט. טכנולוגיה לעולם לא צריכה להגביל אף עסק מלהתנסות או להשיק כלים חדשים. המשפך השיווקי הוא כלי שנוצר כתוצאה מהבנה מעמיקה במסע הלקוח ובצרכים של הלקוח. ישיבה שבה נוכחים מנהלי השיווק הדיגיטלים יכולה לתרום לפיתוח תובנות וכלים חדשים. אם אתם לא מפיקים את המקסימום מהמהלך השיווקי באינטרנט, כנראה שאתם מתייחסים אל מערך השיווק הדיגיטלי כמו לספקים ולא כמו לשותפים.

 

אל תשימו דגש על רק על מיומנות, אלא גם על חשיבה אסטרטגית

 

אנחנו בטעות החמישית. כשאתם בוחנים סוכנות שיווק דיגיטלית או איש שיווק דיגיטלי, שימו לב לדרך שבה הם חושבים. האם הם מבינים את מסע הלקוח שלכם? איזה תובנות הם מביאים כדי לשפר את היכולת שלכם ולהוביל להמרה? חלק מהמשווקים הדיגיטליים הם טכנאים. זה החלק הקל בעבודה. הכרת הכללים להקמת קמפיין לא הופכת אף אחד למשווק דיגיטלי מצטיין. מה שמבדיל בין טכנאי לאסטרטג דיגיטלי, הוא היכולת לתכנן מהלך שמתחשב במסע הלקוח באופן פרטני. אסטרטג דיגיטלי יתכנן מהלך בונה אמון עם הלקוח. הוא יבחן את הקמפיין ברמת האמון שיש ללקוח בקמפיין. האם ההצעה מבודלת? האם היא מוגשת נכון? האם היא מוליכה את הלקוח לקבלת החלטה שתוביל למכירה? אסטרטג יבחר בכלים הנכונים שיסייעו לכם לבנות קמפיינים חכמים, יצירתיים ואפקטיביים, אשר מותאמים לכל פלטפורמה. אסטרטג דיגיטלי ידע להשתלב בכל כלי השיווק ולנצל את יתרונות הפלטפורמה לטובתו. הן ברמת המסרים והן ברמת המיקוד של הקמפיין. אסטרטג דיגיטלי יביא את היכולת לשנות את סגנון הקמפיין ואת אופיו כך שיהיה מותאם לכל פלטפורמה שיווקית, גוגל, יוטיוב, פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, טוויטר, לינקדאין, טאבולה, אאוטבריין או כל פלטפורמה שתוכל לסייע לכם לייצר מעורבות של הגולש עד להמרה.

 

רוצים לחסוך כסף בניהול השיווק הדיגיטלי? צרו קשר באתר או בווטסאפ