שיווק באינטרנט האסטרטגיה להפקת סרטונים

שיווק באינטרנט האסטרטגיה להפקת סרטונים. הפקת סרטוני תדמית לעסקים ולחברות. האסטרטגיה הטובה ביותר מתחילה בתכנון מקדים. בדרך כלל כשמתכננים הפקת וידאו לחברות ולעסקים, לא מקדישים מספיק זמן לתכנון ופיתוח אסטרטגיית תוכן. אפשר לומר שאצל חלק ממנהלי השיווק או בעלי העסק, היציאה להפקת וידאו מתבצעת בשליפה מהשרוול

הפקת סרטון תדמית לעסקים מתחילה בתכנון מקדים וקפדני. בדרך כלל כשמתכננים הפקת סרטוני תדמית לחברות ולעסקים, לא מקדישים מספיק זמן לתכנון ופיתוח אסטרטגיית תוכן. אפשר לומר שאצל חלק ממנהלי השיווק או בעלי העסק, היציאה . להפקת וידאו מתבצעת בשליפה מהשרוול. אולי זו הסיבה העיקרית לכך שרוב הסרטונים של חברות ועסקים באינטרנט נראים פחות או יותר אותו הדבר. אבל אם החברה או העסק מאופיינים במטרות אסטרטגיות שונות, אין כל סיבה שהסרטונים יהיו זהים. מטרת המאמר הנוכחי להציע למנהלי שיווק, מנהלי תוכן, מנהלי מרקום ובעלי עסקים דרך שיטתית לתכנון ופיתוח אסטרטגיית הפקת תוכן וידאו באמצעות סדרת שאלות ותשובות מנחות.

האם התוכן שפיתחתם ראוי להפקת סרטי תדמית? אם אתם כתבתם את התסריט, סביר להניח שהתוכן לא ראוי להפקה. תנו לאנשי מקצוע לכתוב עבורכם את התוכן. כל ניסיון לשחק במגרש הזה יתגלה ככישלון צורב.

היכן אתם הולכים לשווק ולשתף את סרטוני התדמית שתפיקו? לכל חברת או עסק יש אתרים יעודיים שיכולים לשפר את החשיפה של הסרטונים. האם אתם מתכננים הפצת סרטוני תדמית באמצעות יוטיוב? האם אתם מייעדים את הסרטונים לפייסבוק? כל אחת מהתשובות מצריכה היערכות שונה.

מתי אתם מתכננים להפיץ את קמפיין הוידאו שלכם? כמובן שהתשובה הזו נוגעת לפעילות השיווקית השוטפת שלכם. אם אתם חברת תיירות זה ברור שתרצו לשדר את סרטוני הוידאו בתקופת ההיערכות של קהל היעד, בשלב קבלת ההחלטות, לפני חופשת הקיץ. אם אתם מכון כושר תרצו לשלב את הסרטונים כל השנה, או לחילופין ליעד לכך זמן בתקופת האביב, אחרי שאנשים צברו כמה קילוגרמים עודפים בתקופת החורף.

מי הם האנשים שהייתם רוצים שיצפו בסרטוני התדמית שלכם? גם מנכ"ל וגם בעל מניות הם אנשים עם צרכים ורגשות. גם אם אתם פונים למנהלים בכירים תצטרכו לתקשר איתם באופן אישי וייחודי. אם קהל היעד שלכם הם אמהות אחרי לידה, תצטרכו לפצח את הסגנון שבו תיפנו אליהם באמצעות הסרטון. רק מחשבה מקדימה אודות קהל היעד והמאפיינים שלו יכולה לסייע לכם לתכנן את פיתוח התוכן באופן ממוקד ומדוייק.

איזו תגובה אתם מצפים לקבל מהאנשים שיצפו בסרטון? האם מדובר בסרטון תדמית? סרטון מכירה? סרטון מניע לפעולה? האנשים צריכים להיכנס לאתר, לקנות, לאהוב, להעדיף, להתרגש, להפיץ את המסר שלכם, לשפר את המעמד שלכם במדיה החברתית. אתם חייבים להחליט.

מה אתם מצפים לעשות אחרי שתפיצו את סרטוני הוידאו שלכם ברשת? האם יש לכם תכנית פעולה? איך תטפלו בלקוחות שיגיעו? האם הסחורה מוכנה על המדפים? או שאתם פועלים בנתק מוחלט מהנעשה בתוך החברה. בחלק מן המקרים, מנהלי שיווק פועלים לקראת מהלך שיווק, בלי לקחת בחשבון את המוכנות של שאר המחלקות בחברה למהלך השיווקי.

איזה סוג תוכן קהל היעד שלכם היה מעדיף? השאלה הזאת קשורה ישירות למותג, מוצר או שירות שאתם מציעים. אם אתם מציעים ציוד רפואי, סביר להניח שהלקוח הסופי ירצה לראות את המוצר, לרבות הדמיה בתלת מימד, תגובה של מטופל שעבר טיפול רפואי בעזרת הציוד והמלצה של מומחים רפואיים. אם תנסו ליצור סרטון שלא מתקשר אם קהל היעד תפסידו את ההזדמנות שניתנה לכם.

באיזו צורה אתם הולכים לארגן את תוכן הוידאו שתפיקו? האם אתם מתכננים מהלך מרובה סרטוני שיווק באינטרנט שמותאם לכל קהל יעד או לחילופין בסרטון אחד שיופץ בכל האתרים? האם אתם מתכננים סרטונים ארוכים או סרטונים קצרים? האם אתם מתכננים פעילות שנתית או פעילות רבעונית? האם המהלך שלכם ברשת הוא מהלך ויראלי? חשוב לזכור שכל החלטה שתקבלו דורשת היערכות שונה ברמת תכנון המדיה.

מי הולך להיות אחראי על ההפצה והתחזוקה של הסרטונים? שיווק וקידום סרטונים באתר יוטיוב, שונה משיווק והפצת סרטונים באתר פייסבוק. אם סוכם שאתם מייעדים לסרטון תגובות, מישהו יצטרך לשבת ולענות לתגובות. אם מדובר בסרטון פרובוקטיבי, חייב להיות גורם בחברה שמטפל בכל המהלך באופן ישיר.

באיזו תדירות אתם הולכים לשדר את הסרטונים בפייסבוק? פייסבוק ביצעה מהלך אסטרטגי חשוב בתחום ההפצה של סרטוני וידאו. כדי לבנות מהלך שיווקי אפקטיבי, אתם חייבים ללמוד את הרגלי הגלישה באתר של קהל היעד שלכם. אם אתם פונים לקהל יעד מסורתי, אין טעם לשדר בשבת. אם אתם פונים לקהל פעיל ועובד בחתך גילאי – 25-40 תכננו מהלך שיאפשר לכם להציג את הסרטונים בתאימות לזמן השהיה שלהם באתר.

שיווק באינטרנט האסטרטגיה להפקת סרטונים. איך קהל היעד שלכם אמור להתחבר לסרטונים? איזו פעולת המרה אתם מצפים להשיג באמצעות הסרטונים? קבלת פרטים? רכישת מוצר? ביקור באתר? לייק בדף הפייסבוק שבו משודר הסרטון? תגובה לסרטון? כל אחת מהפעולות מחייבת תכנון מקדים. סוף מעשה במחשבה תחילה.

מעוניינים להפיק ולקדם סרטונים? צרו קשר באמצעות האתר