שיווק באינטרנט למה זה לא עובד?

שיווק באינטרנט למה זה לא עובד? הפקת סרטון ויראלי ושיווק ויראלי באינטרנט למה זה לא עובד? מבחר תובנות למשווק. בפוסט הזה נבחן את המיתוסים הנפוצים בכל הנוגע לשיווק סרטונים ויראליים. מה התנאים להצלחה? והאם כל סרטון הוא בעל פונטנציאל ויראלי?

 

הפקת סרטון ויראלי ושיווק ויראלי למה זה לא עובד? מבחר תובנות למשווק. בפוסט הזה נבחן את המיתוסים הנפוצים בכל הנוגע לשיווק סרטונים ויראליים. מה הם התנאים להצלחה? האם כל סרטון הוא בעל פונטנציאל ויראלי? התשובה היא כמובן שלילית. הדרך להפקת סרטון ויראלי רצופה כוונות טובות ורעות. יש משווקים שמדברים על הנוסחא הויראלית רק מטעמים של חיסכון וחוסר הבנה במדיה. אחרי עשר שנים מיום הקמת אתר יוטיוב ובעקבות השינויים המפליגים באלגוריתם של פייסבוק, קשה מאוד לדבר על הצלחה של סרטון ללא הקצאת משאבים לשיווק והפצת הסרטון. בשנת 2016 כשאנחנו מדברים על סרטון ויראלי, אנחנו מדברים על תקציב הפקה ותקציב שיווק והפצה. מפרסמים שמאמינים שיש קיצורי דרך מתאכזבים ונתקלים בחומה בצורה המונעת מהם לשווק את הסרטון ולהפיץ אותו.

 

ראשית מספר עובדות, סרטוני מוצר אינם בעלי פוטנציאל הפצה ויראלי, אלא אם כן יש בהם חדשנות יוצאת דופן. אם מדובר בעוד מוצר שיגרתי, השימוש בטקטיקה הויראלית הוא שגוי ולא יניב תוצאות. למעשה, כל סרטון שמתנהג כמו סרטון שיווקי ומוכר לצרכן מסרים שיווקיים מסחריים ולא עושה שימוש בתוכן בידורי חדשני ויצירתי, ברוב המקרים לא יצליח לעבור את אחוז החסימה של הגולשים והם כמובן לא ישתפו אותו. רוב מנהלי השיווק לא יודעים ולא ערוכים ברמת הידע להתמודד עם פיתוח תוכן וכתיבת תסריט. התוצאה תכתיבים משעממים לחברת ההפקה ויצירת סרטון בינוני שנראה כמו מאות מיליוני סרטונים אחרים ברשת. בקיצור, בזבוז כסף.

 

למה אנשים רוצים סרטון ויראלי? משום שהם מאמינים שסרטון ויראלי יחסוך להם את תקציבי העתק הנדרשים לשיווק ולהפצת הסרטון. בפועל, סרטונים כאלה נשארים תקועים בדף הפייסבוק או בערוץ היוטיוב ולא מצליחים להתניע מהלך ויראלי. הפקת סרטונים ויראליים דורשת חשיבה אסטרטגית מתאימה. בחלק מן המקרים, נוטלים חלק בפעילות אתרים גדולים, משרד יחצנות ובלוגרים. כולם מקבלים שכר עבור ההפצה, כולם עושים את עבודת ההפצה הראשונית תמורת תשלום. אין מתנות חינם. למעשה, גם בפייסבוק ויוטיוב קשה מאוד לפרוץ עם סרטון בודד, אם לא השקעתם בתקציב פרסום ממומן. השיטה האורגנית לא תניב תועלת. היא תותיר את הסרטון שלכם באלמוניות מוחלטת.

 

שיווק באינטרנט למה זה לא עובד? מערכת היחסים עם הגולשים מושתתת על יסודות של חדשנות, בידור, הפתעה, הומור וכישרון גדול. המתחרים שלכם הם סרטונים שאין להם כל כוונה למכור. סרטוני חיות, סרטוני אקסטרים, סרטוני טבע, סרטוני אוכל, סרטוני תינוקות וסרטוני מתיחות מופצים ברשת וגונבים את תשומת הלב מהסרטון שלכם. סרטון שלא הושקעו בו מחשבה ויצירתיות לא יגיע לנקודת הזינוק של התחרות. רוב המפרסמים לא יודעים את זה ולא מוכנים לקבל את החוקים הויראליים הבלתי כתובים. בסרטון שלפניכם, חברת קנזו מצליחה לעבור את הרף הויראלי הגבוה שמציבים הגולשים ויוצרת סרטון שפורץ את מחסום השעמום ומייצר עניין, הומור, חוצפה, חדשנות ומסר אשר תואם את ערכי המותג.