שיווק באינטרנט מה עדיף פייסבוק או יוטיוב?

שיווק באינטרנט מה עדיף פייסבוק או יוטיוב? שיווק באינטרנט שיווק בפייסבוק נגד שיווק ביוטיוב. מה עדיף? וידאו ביוטיוב או ססטוסים בפייסבוק? כל מקדם יודע את התשובה. למרות העובדה שפייסבוק התמקם במקום השני כאתר הפופולארי ביותר בעולם. למרות העובדה שפייסבוק הוא כלי פרסום ושיווק אפקטיבי ורלוונטי.

 

כל מקדם באינטרנט יודע את התשובה. למרות העובדה שפייסבוק התמקם במקום השני כאתר הפופולארי ביותר בעולם. למרות העובדה שפייסבוק הוא כלי פרסום ושיווק אפקטיבי באינטרנט באופן מעורר הערצה. חשוב להדגיש את נקודת התורפה של הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם.

 

שיווק באינטרנט מה עדיף פייסבוק או יוטיוב? סטטוסים המתפרסמים בפייסבוק שורדים ימים ספורים בלבד. למעשה הם משולים לכתיבה בחול על שפת הים. כל גל מוחק את הכתובת שהשארנו על החוף ואנחנו אנוסים לחזור שוב ושוב על הודעות. לכתוב שוב ושוב עוד עוד סטטוסים כדי לשרוד את ים המידע הגועש. כמקדמים חברתיים אנחנו מחויבים ליצור עוד ועוד סיבות לשיחה ברשת. עוד ועוד תוכן על מנת להישאר חקוקים במערכת המידע של הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם. האם מישהו שיתף בסטאטוס מעניין את הרשת החברתית הקרובה אליו? האם שלחת לחבר סטאטוס במייל? ברוב המקרים התשובה היא שלילית. אנחנו משתפים בסטטוסים, מגיבים, יוצרים שיחה. אבל הפעילות הזאת היא על בסיס יומי. במידה ולא נתחזק את הסטאטוס. הוא פשוט יעלם. הסטאטוס משרת אותנו במסגרת הפעילות במערכת הפנימית בפייסבוק.

 

לעומת זאת, סרטון וידאו מצליח לגבור על הרעש התקשורתי ועל עומס המידע ברשת. לצוף מעל ולא להיעלם. אם באמצעות שיתוף ברשתות החברתיות ואם באמצעות משלוח במייל. וזה כמובן לא כולל את הצפייה הישירה באתר יוטיוב או אתרי שיתוף קבצי וידאו אחרים. הנטייה הטבעית היא לשלוח סרטון וידאו, להעביר את זה הלאה. כושר השרידות של סרטון וידאו גדול פי 1000. סרטון וידאו ימשיך לחיות ברשת, לפלח את הרשת בעזרת הגולשים ולחיות תקופה ארוכה יותר. סרטוני חברת BLENDTEC שורדים ברשת למעלה מעשור. הסרטונים המיתולוגיים של ב.מ.וו שורדים ברשת למעלה מ-20 שנים. אין סיכוי שסטטוס בפייסבוק ישרוד תקופות כל כך ארוכות. מעמדו הוא רגעי, זמני, לפרק זמן קר מאוד וקצוב, עד לסטאטוס הבא. במבחן הזמן, סרטון הוידאו מוביל ולא בנקודות. סרטון הוידאו מנצח בנוק-אאוט את הסטאטוסים. הסיבה לכך שמקדמים מעדיפים ליצור סטאטוסים נעוצה בעובדה שקל מאוד להפיק סטאטוס בפייסבוק. למעשה, אפשר תוך מספר דקות להעלות לפייסבוק סטאטוס חדש. הבעיה היחידה היא כושר ההישרדות של הסטאטוס.

 

המאמר מתייחס לפוטנציאל קידום אורגני בלבד. ולא לכלי הפרסום בתשלום הנהוגים ביוטיוב ובפייסבוק. שורה תחתונה, לפני שאתם לוקחים החלטה על קמפיין קידום ברשתות החברתיות ואתרי שיתוף קבצים. חשוב לזכור, סרטון וידאו אחד שהופק ברמה גבוהה, מצטיין ביכולת להוביל מהלך שיווקי ברשת ולשרת את אסטרטגיית הקידום שלכם באינטרנט בהצלחה מרובה, בהשוואה לפוטנציאל הטמון בסטטוסים. סרטון וידאו הוא הקטר של הרשת, ואילו הסטטוס בפייסבוק הוא לא יותר מקריאת כיוון עם חיי מדף קצרים מאוד. מצורף סרטון השקה לסטרט-אפ וולטריקס אשר הושק בחג המולד בארה"ב 2010.