שבע נקודות קריטיות לשיווק באינטרנט

שבע נקודות קריטיות לשיווק באינטרנט. שבעה מהלכים חכמים במדיה החברתית לשיווק באינטרנט שכל מנהל שיווק חייב להכיר. מה הם ההנחיות והכללים שיסייעו לכם לשווק מותג באינטרנט? שיווק באינטרנט הופך למורכב מאוד. הוא מכיל עשרות היבטים שמשפיעים על החזר ההשקעה. מה הן הדרכים שיסייעו להם לנהל ציפיות לאורך שנת עבודה? מה הם המדדים שיאפשרו להם להבין אם הם נעים בכיוון הנכון? שבע נקודות קריטיות

 

שבעה מהלכים חכמים במדיה החברתית בשיווק באינטרנט שכל מנהל שיווק חייב להכיר. מה הם ההנחיות והכללים שיסייעו לכם לשווק מותג באינטרנט? מה הן הדרכים שיסייעו להם לנהל ציפיות לאורך שנת עבודה? מה הם המדדים שיאפשרו להם להבין אם הם נעים בכיוון הנכון? שבע נקודות קריטיות שיכתיבו לכם צעד אחר צעד את הדרך הנכונה. מטרות ויעדים בשיווק המותג באינטרנט. איתור מוקדי שיחה. פעילות בפלטפורמות עצמאיות. מהירות התגובה של המותג במדיה החברתית. תקציב השיווק. אסטרטגיית ניהול משברים באינטרנט. תוצאות וניתוח החזר השקעה.

 

מטרות ויעדים בשיווק המותג באינטרנט. מהי המטרה השיווקית שאתם חותרים אליה? מיתוג, חשיפה, הנעה לפעולה, שינוי בעמדות הצרכן, איתור קהל יעד חדש, התנסות במוצר מסויים, טרפיק לאתר. טרפיק לנקודות מכירה, קידום קמפיין מסויים. מיקוד במטרות יאפשר לכם לתכנן את מפת הדרכים המומלצת לשיווק המותג. כולם רוצים למכור, כולם רוצים להצליח, אבל זו לא המטרה שלשמה אתם בונים מהלך שיווק במדיה החברתית. האם הקהל מכיר אתכם? אם המוצר חדש, למה לא ליצור היכרות בין המוצר לבין קהל היעד? האם אתם שואפים לחיברות בין המותג לקהל היעד? באיזה כלי תוכן תשתמשו כדי לעמוד ביעד הזה? האם השגתם את היעדים במהלך השנה הקודמת? יכול להיות שבשנה הנוכחית תצטרכו לשפר עמדות. ללמוד לעומק את היעדים והמטרות ולקבוע תכנית עבודה על סמך הפעילות בשנה הקודמת.

 

איתור והקמת מוקדי שיחה. אם המותג שלך מחובר לקהל יעד של אימהות. היכן תפגשו את קהל היעד? בפייסבוק? בקבוצות יעודיות בפייסבוק? בטיק טוק? באתר יוטיוב? באמצעות כלי ניטור, בבלוגים יעודיים, בפורומים, בכתבות תוכן יזומות באתרים הגדולים, באיזה אמצעים תנקטו כדי להשתלב בשיחה באופן טבעי? ליוזמה יש משקל גדול מאוד וגם ליכולת של המותג להתחבב על קהל היעד. תחשבו עליו במושגים של בן אדם, האם הוא ידידותי מספיק כדי לחצות את רף הביקורת במוקדי השיחה במדיה החברתית? רשת סופר פארם יוצרת פעילות בפייסבוק באמצעות קופונים. האם הפעילות השיווקית של המותג תבוצע באמצעות תמריצים ופרסים או באמצעות מושכל בכלי תוכן? מאמרים, סרטוני וידאו בערוץ וידאו ממותג, תמונות, אפליקציות, משחקים.

 

פעילות בפלטפורמות עצמאיות. לזה אנחנו קוראים החלק הטוב שבמנה. אם תשקיעו מאמץ באיתור מקדמי שיחה, בלוגרים, באזרים במדיה החברתית ותפעלו בתוך הפלטפורמות העצמאיות שלהם תגלו עולם חדש שיסייע לכם להחדיר מסר בדרך חכמה. זה לא צריך להיות בשליטה שלכם. אתם אורחים בפלטפורמה. בין אם מדובר בקבוצה בפייסבוק או בלוג שרלוונטי לקהל היעד שלכם. תכננו מהלך יזום שיאפשר להתארח בפלטפורמה ולהפיק ממנה את מירב התועלת.

 

מהירות התגובה של המותג במדיה החברתית. ניהול המותג במדיה החברתית מחייב מהירות תגובה בפיתוח תוכן. זהו בדרך כלל הכשל הראשון של המותג במדיה החברתית. לרשתות החברתיות דינמיקה מרתקת המחייבת מעקב צמוד אחר העידכונים על בסיס קבוע. כל שעת פעילות יוצרת דינמיקה שונה, אם לא תעקבו באופן רציף תהפכו ללא רלוונטיים. האם תוכלו לזהות את הסיפור המרכזי, נכון לאותו יום פעילות ולהגיב אליו בהתאמה? האם אתם מעסיקים מנהל תוכן צמוד שזה כל תפקידו ברשת? האם אתם מסוגלים להגיב וליצור תוכן באופן מיידי? ככל שהמותג מסורבל יותר, כך קשה לו יותר לנוע במדיה החברתית.

 

תקציב השיווק. נקודת התורפה של כל מהלך ברשת. האם אתם יודעים לתכנן את התקציב בהתחשב בכל המטרות והיעדים? האם חישבתם הוצאות קבועות והוצאות מדיה? האם גייסתם את כוח האדם הנחוץ? האם מערך השיווק שלכם מסוגל להוציא לפועל מהלכים משולבים במספר פלטפורמות? האם יש לכם תקציב לקניית מדיה? תכננו מראש את המהלכים בהתאם. ברשת הישראלית רווחת הדעה שאפשר להסתדר בלי תקציב שיווק במדיה החברתית. זו הנחה שגויה. האם הייתם מסכימים לצאת לטיול לחו"ל עם תקציב לכרטיסי טיסה בלבד? עכשיו תארו לעצמכם, איך יראה הטיול שלכם?

 

אסטרטגיית ניהול משברים באינטרנט. האם אתם ערוכים לתרחישים שיחייבו אתכם לנהל משבר? מי הדובר שינהל את המערכה? האם קבעתם דרגות משבר? במקרה של ניהול משבר יש חשיבות עליונה לכלי הדוברות שתפעילו ברשת. האם המנכ"ל ערוך לקחת פיקוד ולהציג את העמדה שתסייע למותג להיחלץ מהמשבר? באיזה כלי תוכן תגיבו? סרטון וידאו? מאמר תגובה? הודעות בדף המותג? תמונות? האם נקבע משרד יחסי ציבור שיסייע למותג להתנהל ברשתות החברתיות במהלך משבר? רוב המותגים בישראל נזכרים לעשות זאת כשהמשבר כבר פוקד אותם. מהירות התגובה שלהם איטית והמדיה החברתית מייצרת שיח שלילי שגורם לנזק בלתי הפיך. לפעמים, תגובה נכונה, לרבות ניבוי תרחישי משבר יכולה לסייע למותג למתן את הנזקים.

 

תוצאות וניתוח החזר השקעה. שיווק חברה, שירות, מוצר או מותג באינטרנט כרוך ביכולת שלכם לספוג תיסכול. לפעמים, חלק מן המהלכים יתבררו כמהלכים שגויים. במדד הציפיות, לא כל מה שתכתיבו, אכן יצליח לעמוד ביעדים. חשוב מאוד לנהל מדד ציפיות. קל מאוד להיסחף ולתכנן מדד יעדים בלתי סבירים. אבל חשוב מאוד להבין שלא תמיד ניתן להחזיר את ההשקעה. הדרך המומלצת ביותר היא לחלק את החזר ההשקעה בהתאם לפעילות. לא כל הפעילות תחזיר את ההשקעה. ישנה פעילות שאינה שיווקית ולכן, מטבע הדברים לא תניב החזר השקעה בטווח הקצר. לפעמים הנטיה של מנהלי שיווק ללחוץ ספקים ולתבוע מהם התחייבות להחזר השקעה, פוגעת בהליך העבודה ויוצרת תיסכול וחשש מצידו של הספק. לסיכום, חשוב מאוד לתכנן מהלך בכפוף ליעדי החזר השקעה, אבל חשוב לא פחות להתנהל בצמוד למדד ציפיות הגיוני וסביר.