טוויטר ואיילון מאסק מצייצים את עצמם לדעת

טוויטר ואיילון מאסק מצייצים את עצמם לדעת. שיווק באינטרנט| שיווק ברשתות חברתיות| טוויטר הוא כלי מצוין להוצאת קישורים, אבל בכל הנוגע ליצירת ערך לכל לינק, טוויטר מהווה אכזבה מאוד גדולה. 15 מיליארד ציוצים בשלושה חודשים הם בפירוש מספר אסטרונומי, אבל נכון להיום, האתר לא מצליח להוכיח שהוא אכן מסוגל להפיק מהם רווחים.

 

כמי שמנהלים חשבון בטוויטר THEMUSTANG@ הכולל 4160 עוקבים נכון לרגע זה, לא נוכל להתעלם ממספר הציוצים ההולך וגדל. מה זה אומר על יחס ההמרה של טוויטר? מניסיון שלנו, יחס ההמרה בטוויטר נמוך ביותר. אולי זו גם הסיבה שאנשים מצייצים את עצמם לדעת. בהשוואה לפרנדפיד, התשובה של מרק צוקרברג, טוויטר מתגלה כבעל ערך קידומי אמיתי נמוך ביותר. טוויטר הוא כלי מצוין להוצאת קישורים ולאינדקוס במנועי חיפוש, אבל בכל הנוגע ליצירת ערך לכל לינק, טוויטר מהווה אכזבה מאוד גדולה.

 

15 מיליארד ציוצים בשלושה חודשים הם בפירוש מספר אסטרונומי, אבל נכון להיום, האתר לא מצליח להוכיח שהוא אכן מסוגל לתרגם את כמות הציוצים האסטרונומית ולהפיק ממנה רווחים. אז למי האתר יכול להוות מודל לרווח? בעלי תכניות שותפים, יזמים, אתרים ייעודיים, מפתחי תוכנות חדשות, מנהלי שיווק רשתי, כל אלה מקיימים פעילות אינטנסיבית ומצליחים להפיק תועלת חלקית מהציוצים. כמכשיר חברתי, טוויטר לא מספק את הסחורה. הוא הפסיד ליישומים של פייסבוק. מה שמצחיק בכל הסיפור, שהשיפור ביישומי השיחה בפייסבוק הגיע מטוויטר. לסיכום, להערכתנו, למרות המספר הבלתי נתפש של הציוצים, טוויטר עדיין לא ממריא. טוויטר תקוע ככלי שלא בדיוק ברור מה אתה עושה איתו, אם אתה לא אשטון קוצ'ר, בריתני ספירס או Mashable.com

 

לסיכום, תוצאות וניתוח החזר השקעה. שיווק מותג במדיה החברתית כרוך ביכולת שלכם לספוג תיסכול. לפעמים, חלק מן המהלכים יתבררו כמהלכים שגויים. במדד הציפיות, לא כל מה שתכתיבו, אכן יצליח לעמוד ביעדים. חשוב מאוד לנהל מדד ציפיות. קל מאוד להיסחף ולתכנן מדד יעדים בלתי סבירים. אבל חשוב מאוד להבין שלא תמיד ניתן להחזיר את ההשקעה. הדרך המומלצת ביותר היא לחלק את החזר ההשקעה בהתאם לפעילות. לא כל הפעילות תחזיר את ההשקעה. ישנה פעילות שאינה שיווקית ולכן, מטבע הדברים לא תניב החזר השקעה בטווח הקצר. לפעמים הנטיה של מנהלי שיווק ללחוץ ספקים ולתבוע מהם התחייבות להחזר השקעה, פוגעת בהליך העבודה ויוצרת תיסכול וחשש מצידו של הספק. חשוב מאוד לתכנן מהלך בכפוף ליעדי החזר השקעה, אבל חשוב לא פחות להתנהל בצמוד למדד ציפיות הגיוני וסביר.