זהירות הקמפיין שלכם עלול להיכשל קבלו עשר סיבות…

זהירות הקמפיין שלכם עלול להיכשל קבלו עשר סיבות…שיווק באינטרנט דורש דפוס פעולה שונה מכל תחום פעילות אחר שאתם מכירים. הנה עשר סיבות שימנעו מהקמפיין שלכם להצליח.

שיווק באינטרנט וניהול נוכחות רשתית לחברות ולעסקים דורש שילוב של מטרות ויעדים אשר בלעדיהם לא תצליחו להפיק תועלת מהקמפיין שלכם. הנה עשר סיבות שימנעו מהקמפיין שלכם באינטרנט להצליח. אחת. תכנון מקדים. ברוב המקרים לרוב מנהלי השיווק אין תכנית שיווקית סדורה. מה הם היעדים שלכם? מי קהל היעד? האם אתם מתכננים קמפיין לידים? קמפיין חשיפה? או לחילופין קמפיין שיגביר את תנועת הגולשים לדף הבית?

שתיים. האם אתם מסוגלים להתמיד ביעדים? חברות ומותגים בארה"ב מתכננים קמפיין ופועלים צעד אחר צעד ליישם אותו. שלוש. האם היעדים שתכננתם סבירים? 300,000 צפיות ביוטיוב בתקציב הפקה של 5000 שקלים, הוא יעד לא סביר בהחלט. אל תתפלאו אם תיכשלו. ארבע. חוסר ידע מקדים על שיווק באינטרנט וניסיון לפעול בהתאם לידע מתחום האוף ליין. אין קשר בין התחומים. אם תתבססו על ידע שנובע מפעילות באוף-ליין תיכשלו.

חמש. חוסר הבנה בפלטפורמה שבה אתם פועלים. קמפיין PPC בפייסבוק לא דומה לקמפיין PPC בגוגל. ניהול דף בפייסבוק לא דומה לאופן הניהול של ערוץ וידאו ביוטיוב. אם אין לכם מומחיות בשיווק וקידום ערוץ וידאו באינטרנט הקמפיין שלכם ביוטיוב לא ימריא. שש. גם אם יש לכם אתר מצויין, בלי קידום זה לא יעבוד. תיאלצו לקבל החלטה איזה תקציב ומשאבים תהיו מוכנים להשקיע כדי לקדם את האתר. שבע. סבלנות סבלנות סבלנות. סף הגירוי של מנהל השיווק הישראלי הוא נמוך מאוד. הוא שואף לתוצאות במהירות האפשרית, אבל לא מוכן להשקיע את המשאבים, אז הנה עוד סיבה לכישלון. שמונה. טעות בבחירות הנישה השיווקית שבה אתם פועלים. האם זיהיתם בבירור את הנישה שבה תרצו להתמקד? נשים בחתך גילאים 25-45 זו בפירוש הגדרה כללית מאוד. תשע. חוסר בידול. אם המותג או המוצר שלכם לא מבודלים, אין סיכוי שהצרכן יבחר בכם.

עשר. אולי הסיבה החשובה ביותר, מחוייבות להצלחה. שיווק באינטרנט דורש הקצאת תקציב ומשאבים לטווח ארוך מאוד על בסיס יומי. כל בוקר הוא יום פעילות חדש. עוד לא המציאו את הקמפיין שפועל שגר ושכח. אם לא תתכננו מהלך אסטרטגי ארוך טווח מפורט, תוך כדי מעקב ומחוייבות ליעדים יומיים ושבועיים, אין סיכוי שתצליחו לשפר את מעמד המוצר או המותג ברשת. לסיכום, כישראלים למדנו לפעול על בסיס שליפות מהמותן. זה דפוס הפעולה שרוב השוק פועל על פיו. אופי פעילות שמאופיין בכיבוי שריפות ובחוסר יכולת לפעול במרחב האינטרנטי על בסיס תכנית שיווקית שנתית סדורה. הגיע הזמן לשנות כיוון.