הפקת סרטון שבע טעויות קריטיות שעסקים עושים בהפקת סרטונים

הפקת סרטון שבע טעויות קריטיות שעסקים עושים בהפקת סרטונים. הפקת סרטון היא בהחלט תהליך מורכב. דמיינו את עצמכם נכנסים למגרש שאינו מוכר לכם. ביום אחד אתם מחליטים שאתם מפיקים סרטון לעסק. אתם שוכרים חברת הפקה, אבל דוחקים בה לעשות את מה שאתם מבקשים, לפעמים זה עומד בסתירה לכללים שיסייעו לכם להפיק בהצלחה סרטון שיקדם אתכם.

נעים מאוד, אורי ששון, במאי ויוצר תוכן. בשנת 2006 עליתי ליוטיוב עם סדרה ויראלית על רועה עיזים יווני, בהשתתפות השחקן מנשה נוי. הסדרה הופקה בתקציב של 12,000 שקלים שהניבו כמאה דקות שידור של פרקים קצרים עד 2 דקות כל פרק, ביוטיוב. לאחר כחצי שנה של שידורים בהצלחה מרובה, הסדרה נמכרה לערוץ הלוויין יס בעלות של 4.5 מיליון שקלים. המשימה הושלמה. לאורך כל תהליך ההפקה והשיווק של הסרטונים פעלתי על פי מפת דרכים ואת המפה הזאת אני רוצה לחלוק אתכם.

טעות ראשונה – הגדרת מטרה. ברוב המקרים בעלי עסקים שוכחים להגדיר מטרה. הם פשוט קוראים לסרטון, סרטון תדמית ורוצים משהו שיתאר את העסק שלהם. זו בהחלט לא המטרה. איזה ערכים אתם מעוניינים להבליט בסרטון ומה אתם מצפים ממנו? מהי מטרת הסרטון? לשכנע לקוחות? להוביל לקוחות לאתר? למכור מוצרים? לחשוף את האנשים מאחורי הפעילות בעסק?

טעות שניה – לא מתמקדים בקהל היעד. אלפי עסקים מפיקים סרטונים שלא מתמקדים בקהל היעד שלהם. מי קהל היעד שלכם? נשים? גברים? צעירים? אמהות? הגיל השלישי? ככל שתתמקדו באופן מובהק בקהל היעד שלכם תוכלו להתאים את הפלטפורמה שתסייע לכם בשיווק העסק.

טעות שלישית – שאיפה לשלמות. הפקת סרטון מושלם היא ערך חשוב, אבל מה שחשוב יותר הוא לעמוד ביעדי תקציב. אם תשאפו לשלמות ותצלמו סרטון תדמית עם עדשות פריים וצוות הפקה גדול, סביר להניח שהגולש באינטרנט לא יבחין בערכי ההפקה היקרים. לעומת זאת, הוא כן ישים לב לסגנון ישיר ונמרץ שמדבר בדיוק אליו בגובה העיניים.

טעות רביעית – האורך כן קובע. כשאתם מפיקים סרטון תדמית או סרטון שיווק או סרטון עדויות, שימו לב לאורך הסרטון. אין נוסחא קבועה. אבל יש חשיבות לפלטפורמה שהסרטון ישודר. אינסטגרם עד דקה. טיק טוק עד דקה. פייסבוק עד שלוש דקות. סטורי מוגבל לדקה. ביוטיוב אפשר לעלות סרטונים בטווחי זמן ארוכים. אבל שימו לב למדד הנטישה. ככל שהסרטון ארוך יותר, יש סיכוי שהצופים ינטשו אותו.

טעות חמישית – התעלמות מתסריט. האם הייתם ניגשים לבניית בית ללא תכנית אדריכלית? תסריט הוא התכנית האדריכלית של כל סרט. כדי להפיק את המקסימום מהסרטון חשוב להתחיל בתסריט. אין קיצורי דרך בעניין הזה. תנו לתסריטאי מקצועי לכתוב עבורכם את התסריט.

טעות שישית – לא מקדמים את הסרטון. רוב העסקים יוצאים מנקודת הנחה שלא צריך לקדם סרטון באמצעות קידום ממומן. אפשר פשוט להעלות אותו לאינטרנט והגולשים כבר ימצאו אותו. זו טעות נפוצה שעולה ביוקר לאלפי עסקים שהסרטונים שהם הפיקו לא זכו אפילו לא בצפיה אחת.

טעות שביעית – אין הנעה לפעולה. וזה מחזיר אותנו לטעות הראשונה. אם אין מטרה, אז אין הנעה לפעולה. בסוף הסרטון חייבים להגיע להנעה לפעולה. מה אתם רוצים שהצופים יעשו? יתקשרו אליכם? יגיעו לאתר? יקנו את המוצר שמופיע בסרטון? יבררו פרטים על השירות שאתם מציעים? זה חייב להיות חלק מהסרטון.

מפת הדרכים שמופיעה כאן היא בהחלט כלי עזר שיכול לסייע לכם להיכנס להליך ההפקה ולהצליח להפיק סרטון תדמית, בלי טעויות. אם יש לכם שאלה, צרו קשר ונשמח לעזור. מצורף לדף סרטון עדויות שהופק עבור חברת מתקתקות – שירות מזכירה אישית לליווי עסקים וחברות.