איך מתכננים קמפיין פרסום אפקטיבי בפייסבוק?

איך מתכננים קמפיין פרסום אפקטיבי בפייסבוק? נמאס לכם להפסיד כסף במודעות פייסבוק? שאלתם את עצמכם למה זה קורה לכם? למה אתם לא מצליחים להגיע להחזר השקעה מהקמפיינים בפייסבוק? אתם לא לבד בסיפור הזה. כל יום אתם בודקים ומצליבים עשרות נתונים מתוך תקווה שמפת השיווק באינטרנט תתבהר. אבל בסופו של דבר חלק מכם טובעים במספרים ובנתונים. אז הנה כלל ברזל, זה לא משנה כמה אתם משקיעים? זה משנה כמה אתם מרוויחים. זה לא משנה מה מדד המעורבות בקמפיינים שלכם? השאלה היחידה שנשאלת האם אתם מצליחים להמיר את המעורבות להמרות מכירה? למעשה, כל סוגי הקמפיינים בפייסבוק חשובים. אבל השאלה החשובה, איזה קמפיין בפייסבוק מתאים לכם? על זה אנחנו רוצים לענות במאמר הזה. לסייע לכם לדייק את הקמפיינים שלכם ולהצליח לשפר את מדדי המכירות.

 

ההבדל בין הצלחה או כישלון תלוי בהצעת המכר שלכם

 

90% מהמשווקים באינטרנט טועים בהצעת המכר שלהם ללקוחות. בין היתר משום שהם עסוקים בניחוש ולא בניתוח של הצרכים המדוייקים של הלקוחות שלהם. אם יש לכם הצעה מדוייקת וממוקדת, סביר להניח שתצליחו לשפר את ביצועי הקמפיינים שלכם בפייסבוק. ברור שזה תלוי בשוק שאתם פועלים בו. מי המתחרים שלכם? מי הם הלקוחות שלכם? כל כמה זמן הם קונים את המוצר? איזו הצעת ערך מבדלת יש לכם עבורם? הצעת הערך שלכם צריכה להיות ממוקדת. ללקוח שלנו שמתמחה בלחמי בריאות, העלינו קמפיין שהכיל את הכותרת: האם הסיוט של הסוכרתיים נגמר? זה הגביר את המעורבות של הלקוחות במוצרים הרלוונטיים. משם בנינו מסע לקוח שהוביל למעורבות והניע תנועה לאתר החברה. אם אין לכם הצעת מכר שמבדלת אתכם אתם תגלו הקמפיינים שלכם לא ממירים. זוכרים את הטיעון הראשון שלנו, זה לא משנה כמה כסף אתם משקיעים? זה משנה כמה כסף אתם מרוויחים? כשסטף ורטהיימר שאל את העובדים שלו מה אנחנו מוכרים? הם ענו מקדחות ולהבים. סטף ענה להם, לא. אנחנו מוכרים את החור המושלם. תחשבו על זה. גם אם המוצר שלכם באנלי, רק הצעת מכר מדוייקת תשתכנע את הלקוח לקנות מכם. וזה אחרי שהבנתם את הערך המבדל של המוצר בעיני הלקוחות. להוסיף למודעה משלוח חינם מעל 200 שקלים, זו לא הצעת מכר. זה המקום לקרוא את הפסיכולוגיה של השכנוע מאת רוברט סיאלדיני ולהכיר את ששת כלי השכנוע: הדדיות, מחוייבות, הוכחה חברתית, חיבה, סמכות ומחסור. שיווק הוא פשוט פסיכולוגיה אנושית בפעולה. ככל שתדעו יותר על הסיבות שמניעות את הלקוחות שלכם תוכלו ליצור קמפיינים אפקטיביים.

 

עיקבו אחר המכירות ולא אחרי דאטה עם מידע מטעה.

 

אז איך מתכננים קמפיין פרסום אפקטיבי בפייסבוק?שימו לב לנתון הבא. אחוזי הקלקות ומעורבות חברתית חשובים, אבל מה שחשוב באמת הוא כמה כסף אתם מרוויחים, לא כמה אנשים נחשפים למודעה שלכם. בוא נבהיר משהו חשוב. אם אתם מקבלים הרבה הקלקות, קל לחשוב שהמודעה שלכם כנראה "עובדת". זו טעות גדולה – הקלקות לא בהכרח מהוות מדד  שהמודעה היא בעלת ביצועים גבוהים. תשאלו משווקים כמה כסף הם הפסידו בגלל הטעות הזאת. אם אתם חושבים שצריך להתאזר בסבלנות, ואז תראו את המכירות מגיעות. אחרי הכל, אנשים מעורבים, לא? זו בהחלט טעות. זוכרים את הצעת המכר? אם היא מדוייקת, היא תניב לכם מכירות. בואו נעשה את זה קצר ולעניין, האמת היא שזה לא משנה אם אתם מקבלים אלפי שיתופים והקלקות. אבל אתם לא מגיעים למכירות, משהו לא עובד. יכול להיות שזו המודעה שלכם. יכול להיות שזה דף הנחיתה שלכם. יכול להיות שזה הקהל שלכם. אבל מה שזה לא יהיה, אתם צריכים לעצור את הקמפיין ולהבין מה קורה. אחרת, תמשיכו להפסיד כסף. עכשיו, אל תבינו אותנו לא נכון. אנחנו לא אומר שקליקים ומעורבות אינם חשובים. במידה מסוימת, הם כן. מה שאנחנו מנסים לומר זה שאתם צריך תמיד לעקוב אחר המכירות שלכם, להגדיל את התקציב לקמפיינים שעובדים ולהיפטר ממה שלא עובד. אם אתם לא משתמשים במעקב המרות, יהיה לכם קשה לקבוע איזו מודעה באמת מובילה להכנסה. כתוצאה מכך, קל מאוד לקבל החלטות שגויות בעת ניהול המודעות שלך. זהו מידע חשוב ביותר. גם אם אתם מבצעים קמפיין מכירות, אם לא תעקבו אחר איזו מודעה מובילה להכנסות, תפסידו כסף.

 

אתם לא "יוצרים" מודעות מוצלחות, אתם בונים אותן

 

בניית קמפיין בפייסבוק זה לא עניין של השראה, אלא עניין של ניתוח ושימוש בכלי שיווק מותאמים למהלך השיווקי שלכם. אנשים רבים מאמינים שמסעות פרסום מוצלחים "נוצרים", אבל הם לא. כלומר, אתם לא יכולים לייצר מודעת מנצחת יש מאין. לא. אתם צריכים למצוא את המידע הנכון על הקהל שלכם, כדי שתוכלו לבנות מסע פרסום על סמך הממצאים האלה. לכל קמפיין מצויין יש תכנית אדריכלית. בניין אב שמכיל יסודות שמוליכים את הלקוח להמרה בתוך משפך שמותאם בדיוק למוצר או השירות שלכם. ככל שתבנו כלי שיווק מדוייקים יותר עם הצעת מכר אפקטיבית שעונה על צורך של הלקוח, תגיעו למודעות שמוכרות. זה לא יקרה מיד. אבל אם תבצעו מעקב המרות תוכלו לגלות איזו מודעה היא חלק מהותי מהבניין שלכם. אם תדלגו על השלבים הראשונים, הבניין שלכם יקרוס ממש מהר. אתם צריכים לבנות את מסעות הפרסום שלכם בדיוק כמו שבונים בניין. צעד אחר צעד, אתם אוספים ומרכיבים נתונים שבסופו של דבר יובילו למודעה המנצחת שלכם. גמישות היא בהחלט חלק מהמהלך השיווקי. תשקיעו במה שעובד. תפסיקו להשקיע במה שלא עובד. בצעו אופטימיזציה של כל מרכיב בקריאיטיב של המודעה שלכם. לקריאיטיב של המודעה תהיה השפעה ישירה על ההמרות שלכם. כאן בא לידי ביטוי הרעיון המרכזי שלכם (הצעת הערך ללקוח), אתם חייבים להקדיש זמן כדי לייעל כל אלמנט שתומך בהצעת הערך. מפתיע כמה מפרסמים מזניחים את הצעד הזה ומעצבים מודעה שפשוט לא עובדת בהלימה לצרכי הלקוח שלכם.

 

שימו לב לערך חיי הלקוח. זה הנתון הכי חשוב

 

פרסום אפקטיבי בפייסבוק תלוי ביכולת לנתח את התנהגות הלקוח שלכם. מה אתם מוכרים? ייעוץ לחיסכון במשכנתא? לחם בריאות? הלבנת שיניים? אולם אירועים לחתונות? טלפון סלולרי? מכונית? כל אחד מהמוצרים או השירותים שציינו מכיל ערך חיי לקוח שונה (LTV). LTV הוא ניתוח של הרווח הנקי המיוחס ליחסים מתמשכים בין הלקוח למוצר שלכם. זה בהחלט דורש הבנה מעמיקה במספרים. כמה השקעתם בלקוח כדי להשיג אותו ובאיזה טווח זמן? יכול להיות שהלקוח נזקק לשירות פעם אחת בחיים. יכול להיות שהוא עושה שימוש במוצר כל יום. ההבדל בין שני הנתונים הוא בהחלט שונה ברמת התגובה של הלקוח למהלך השיווקי שלכם. זה בהחלט משליך על האופן שבו תבנו את המשפך השיווקי. אחת הסיבות העיקריות לכך שאנשים נכשלים בפרסום בפייסבוק היא שהם לא מתחשבים בערך חיי הלקוח בתכנון האסטרטגיה שלהם. הם רק מתמקדים במכירה המהירה. לידים לידים לידים. והאמת היא עד שלא תנתחו את ערך חיי הלקוח ותבנו סביבו את הקמפיינים שלכם, לא תנצלו את מלוא היתרונות של הפרסום בפייסבוק.

 

הגדירו יעדים ברורים – חלקו אותם למנות קטנות.

 

האם הגדרת יעדים היא קריטית? כן. בודאי. אם תרצו לתכנן קמפיין פרסום אפקטיבי בפייסבוק תצטרכו להגדיר יעדים. בגלל הסעיף הקודם חשוב שתבינו את השלבים במהלך השיווקי שלכם. מתי תתחילו להחזיר השקעה? איזה יעד יוגדר כהחזר השקעה? מנקודת מבט פרסומית, הגדרת יעדים היא חיונית מכיוון שהיא עוזרת לכם למדוד תוצאות ולגלות אם המודעות והקמפיינים שלך הולכים בכיוון הנכון או לא. ללא נתיב ברור ללכת, לעולם לא תקבל תוצאות מוחשיות. רוב הסיכויים שאתם כבר יודעים את כל זה. אבל איך מציבים את היעדים הנכונים? מאוד פשוט, אתם צריכים להתחיל מהסוף. נניח שאתם רוצה להגדיל את המכירות השנה. איך הייתם מתכננים את זה? הייתם מגדירים יעד כמו "40,000 יחידות שתמכרו תוך 12 חודשים" או "30,000 מכירות מוצרים עד סוף השנה. כעת, מומלץ להגדיר יעדי "סוף" כאלה. הם עוזרים לדמיין את התמונה הגדולה וללכת בנתיב ברור. הבעיה מתחילה כאשר אתה מגדיר רק סוג זה של יעדים. כלומר, "40,000" יכול להיות מספר מרתיע מאוד כאשר מעולם לא ביצעת כמות כזו של מכירות לפני כן. טיפ קטן, עם מטרות "תמונה גדולה" כמו אלה, קשה למדוד תוצאות בטווח הקצר.

 

לסיכום, איך מתכננים קמפיין פרסום אפקטיבי בפייסבוק? אנחנו ממליצים לפרק אותם ליעדים קטנים יותר. בדרך זו, תוכלו לנתח נתונים במהירות רבה יותר ולשנות את האסטרטגיה שלכם לאורך הדרך, במידת הצורך. אם נחזור לדוגמה של "40,000 יחידות", כמה מכירות תצטרכו לבצע בכל חודש כדי להגיע ליעד השנתי שלכם? התשובה היא 3,333 מכירות בחודש. וכמה מכירות תצטרכו לבצע בכל יום כדי להגיע ליעד החודשי שלכם? רק 111 ביום. אז במקום לנסות לבצע 40,000 מכירות שנתיות, אתם צריכים לשאוף רק ל-111 מכירות ליום. בדרך הזאת תוכלו להעריך את הקמפיינים שלכם על בסיס יומי, ולאתר אי עמידה ביעדים באסטרטגיה שלכם הרבה יותר מהר. כשאתם מגדירים את יעדי הפרסום שלכם, תתחילו מהסוף וחלקו את יעדי "התמונה הגדולה" ליעדים קטנים יותר.

 

רוצים פגישת ייעוץ ראשונה ללא עלות, ללא התחייבות? צרו איתנו קשר.